Zorganizujemy i przeprowadzimy proces Oceny 360° w Twojej organizacji |
|
Zakres usługi Ideą Oceny 360° jest dokonanie oceny każdego pracownika organizacji przez
innych członków tej samej organizacji. Oceny pracowników przez zewnętrzne instytucje nigdy
nie dadzą tak prawdziwego, dokładnego i dogłębnego obrazu kompetencji i postaw pracowników,
jak ocena wykonana właśnie przez innych członków własnego zespołu.
Dobra ocena 360° polega na poddaniu ocenie każdego ocenianego pracownika jak najszerszej liczbie
perspektyw (przełożony, współpracownik, podwładny, dział HR, samoocena)
oraz jak największej liczbie osób oceniających
(minimalna liczba osób powinna wynosić od 5 do 9 osób)
Naszą ocenę wykonujemy według naszej autorskiej i sprawdzonej metodologii.
Organizujemy i przeprowadzamy cały proces, którego produktem końcowym są arkusze PDF dla
każdego ocenianego pracownika, które zawierają: podsumowanie
oceny pracownika dla poszczególnych kryteriów, podsumowanie oceny pracownika we wszystkich
perspektywach, najlepsze i najsłabsze strony oceny, poziomy kompetencji pracownika w stosunku
do poziomów oczekiwanych przez organizację dla danego stanowiska, porównanie oceny z oceną
innych pracowników w grupie pracowników, porównanie oceny pracownika z ocenami z lat ubiegłych.
Na życzenie Klienta, arkusze ocen mogą zawierać pogłębioną, indywidualną analizę raportu dla
każdego lub dla wybranych pracowników, wykonaną przez specjalistę socjologa.
Arkusze ocen mogą być przesłane drogą mailową bezpośrednio do ocenianych pracowników, do ich przełożonych
lub do działu personalnego. Przygotowywany jest także syntetyczny raport podsumowujący cały proces ocen. Jak to robimy? Proces oceny przebiega w następujących krokach.
Krok 1. Na bazie przekazanej przez Ciebie informacji o charakterystyce firmy
oraz statystyce stanowisk w Twojej firmie przygotowywujemy listę grup ocenianych stanowisk,
listę ocenianych kompetencji oraz listę ocenianych zachowań dla każdej kompetencji.
Materiał podlega Twojej weryfikacji i akceptacji. Zwykle definiuje się około 6-ciu grup pracowników
(wyższa kadra zarządcza, kadra zarządcza niższego szczebla, specjaliści,
obsługa klienta, administracja, szeregowi pracownicy). Zwykle definiuje się od 4 do 6-ciu
strategicznych kompetencji, których ocenie podlegają wszyscy pracownicy oraz dodatkowe
kompetencje dla niektórych grup (na przykład zarządcze, albo dla osób obsługujących klienta).
Krok 2. Klient przygotowuje i przekazuje listę ocenianych pracowników organizacji.
Dla każdego pracownika lista zawiera grupę, do której należy pracownik, listę pracowników, którzy
będą oceniać danego pracownika wraz z perspektywą (przełożony, współpracownik, podwładny, HR)
oraz adres email pracownika.
Krok 3. Każdy pracownik otrzymuje powiadomienie z loginem i hasłem do systemu ocen w chmurze oraz
szczegółowe informacje o procesie oceny, zawierające w szczególności listę ocen, które powinien wykonać
wraz z oczekiwanym terminem wykonania oceny. Sugerujemy, aby jeden pracownik miał tygodniowo zaplanowane do
wykonania nie więcej niż 3-4 oceny
Krok 4. Pracownicy dokonują oceny w udostępnionej aplikacji w chmurze. Proces jest monitorowany.
Klient otrzymuje raporty o przebiegu procesu. Pracownicy otrzymują przypomnienia i ponaglenia dotyczące ocen.
Krok 5. Po zakończonym procesie, raporty ocen są wysyłane do Klienta.
Ile to kosztuje? Cena procesu Oceny jest uzależniona od liczby pracowników biorących udział w procesie
oraz od zakresu oceny dla każdego pracownika (z pogłębioną analizą socjologiczną lub nie).
Skontaktuj się z nami, aby otrzymać szczegółową ofertę.
|
|